23 July 2011

Bingkai kehidupan



Apa yang nak dikongsikan disini adalah kita perlu melakarkan bingkai dalam kehidupan kita agar tidak tergelincir dan hanyut dibawa arus kehidupan.Mahu atau tidak kita mesti mempunyai matlamat yang sohih lagi jelas dalam menjalani hidup sehari-harian sebagai seorang hamba kepada yang Maha Berkuasa lagi Maha Bijaksana.


Jadikan lah Allah sebagai matlamat tertinggi dalam hidup kita.Tiada matlamat lain kita hajatkan selain menggapai redha dan kasih sayang Allah SWT.Muslim yang sejati menyasarkan mardhatillah dan husnul khatimah(kesudahan yang baik) sebagai kemuncak pencapaian hidup.Kecintaan kepada Allah membawa kita kepada kecintaan terhadap kekasihnya,Muhammad bin Abdullah.Justeru,segala sunah Baginda kita perjuangkan untuk ditegakkan dalam kehidupan seharian.


Itulah nasyid BINGKAI KEHIDUPAN alunan kumpulan SHOUTUL HAROKAH dari Indonesia.Memang membangkitkan semangat juang dalam diri setiap pejuang2 Islam.InsyaAllah.


Akhirnya,untuk mencapai matlamat agung itu tadi,perlukan pengorbanan dan perjuangan.Jalan ke syurga tidak dihampari dengan permaidani merah mahupun taburan bunga indah,tetapi dipenuhi dengan onak ranjau yang berduri yang akan menyukarkan perjalanan kita semua.JIHAD adalah kata kunci menuju ke syurga.Semuanya itu perlukan mujahadah,pengorbanan dan kesabaran.



Inilah dia persiapan kita sebagai seorang khalifah menuju ke destinasi yang abadi & hakiki.Sesungguhnya MUJAHADAH ITU PAHIT KERANA SYURGA ITU MANIS!!!Ada kemanisan disetiap kepahitan..semoga dirimu tabah mengharungi segala cubaan dan mehnah...


Ya Allah...
bangkitkan semangat kami untuk berjuang sebagai syuhadaMU!!
Allahuakbar!!

Wallahu a'lam

No comments: